در این مقاله طراحی سایت گرگان علل اهمیت تولید محتوا را برای شما شرح خواهد داد.
حتما شما هم بارها به دنبال مطلبی در گوگل گشته اید.
زمانی که شما یک کلمه ی کلیدی به گوگل می دهید، موتورهای جست و جوی گوگل لینک های پیشنهادی مرتبط با کلمه ی کلیدی شما به شما ارائه می دهد.
اما تفاوت بین این لینک ها که هر کدام مربوط به یک وب سایت می شوند چیست؟
علت تمایز جایگاه یک وب سایت با دیگری در چه چیزی است؟
حتما از عنوان این مقاله می توانید جواب را حدس بزنید.
بله درست است! محتوا.
محتوا عاملی است که بر روی رنگ سایت شما در موتور جستجو تاثیر می گذارد
محتوا به نسبت کیفیتش می تواند تعیین کننده ی میزان بازدید سایت شما باشد.
یک محتوای با کیفیت و اجرا شده بر پایه ی اصول سئو و همچنین با استفاده از تجربیات طراحان سایت، می تواند رتبه ی شما در گوگل را به میزان چشم گیری افزایش دهد.
از مهم ترین عواملی که موجب جلب اعتماد کاربران به هر برندی میشود، تولید محتوا است.
اما محتوا دقیقا به چه معنایی است؟
قرار دادن هر چیزی که شما برای رساندن منظور خود به مخاطبانتان استفاده می کنید تولید محتوا به حساب می آید.
محتوا همیشه نیازی نیست که به صورت متن باشد
بلکه ایجاد محتوا به معنی قرار دادن هر گونه تصویر یا ویدئو یا مقاله ی باکیفیت و جذاب است.
با مشاهده ی جذابیت و کاربردی بودن محتوا در وبسایت هر کسب و کار، مخاطب اقدام به خرید محصول یا درخواست سرویس می کند.
یک محتوا نیازمند اجرای یک فرایند طولانی شامل تحقیق و بررسی و مسائل دیگر می شود.
طراحی سایت گرگان به عنوان یک تیم حرفه ای در حوزه ی تولید محتوا و بازاریابی اینترنتی تلاش می کند تا این امر را برای مشتریان خود محقق سازد.
تولید یک محتوای هوشمندانه و مبتنی بر ترفند های سئو، باعث بالا رفتن رتبه ی سایت شما در گوگل می شود.
همچنین شما می توانید به وسیله ی توضیحات داخل متون محتوا، کسب و کار خود را تبلیغ کنید.
با استفاده از محتوا می توانید در کاربران جلب اعتماد کرده و آن ها را به مشتریان خود تبدیل کنید.
اگر سایت شما محتوایی ارزشمند و کاربردی داشته باشد، کاربران اقدام به اشتراک گذاشتن آن می کنند.
این کار باعث می شود بازدید کنندگان شما بیشتر شوند و فروش بالاتری نیز داشته باشید.
رعایت اصول و ترفندهای سئو موجب می شود هم رده یا بالاتر از رنک رقیبان خود در گوگل قرار بگیرید.
اگر مطلبی در سایت خود به عنوان محتوای متنی قرار دادید و هدف شما (افزایش کاربر) تحقق نیافت، باید بدانید که مطلب شما نامحتوا بوده است.
یک محتوای با کیفیت باید دو اصل زیر را دارا باشد:
در این بخش از مقاله، طراحی سایت گرگان برای شما نحوه ی تاثیر گذاری محتوا بر روی وب سایت را تحلیل خواهد کرد.
ایجاد محتوا به دلایلی که در ادامه ذکر خواهد شد، بر روی افزایش تعداد کاربر شما تاثیر چشم گیری خواهد گذاشت.
هدف شما از تاسیس سایت هر چه که باشد، قطعا راه رسیدن آن از طریق تولید محتواست.
بدین گونه شما با رعایت نکاتی که در ادامه خواهد آمد می توانید بر روی کسب و کار خود تاثیر بگذارید!
ممکن است این موضوع برای شما غریب و دور از باور باشد که چگونه یک محتوای متنی بر روی فروش شما تاثیر می گذارد.
این موضوع به طور غیر مستقیم بر روی کسب و کار شما تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت اما چگونه؟
ما در طراحی سایت گرگان برخی از تاثیرات محتوا بر روی وب سایت را به طور مفصل برای شما شرح خواهیم داد.
تاثیر محتوا را با یک مثال ساده می توان نشان داد:
محتوا برای مدیر سایت مانند تور ماهیگیری برای ماهیگیر است؛
هرچه تور شما بزرگتر و قوی تر باشد، ماهی بیشتری را به دام خواهد انداخت.
برای وب سایت هم بدین گونه عمل می کنیم:
هر چه محتوای قرار داده شده بیشتر و قوی تر باشد، گوگل نیز لینک های بیشتر و جایگاه های بهتری را به سایت شما اختصاص خواهد داد.
بنابراین هرچه که رتبه ی شما در گوگل بهتر باشد، کاربران راحت تر به شما دسترسی پیدا خواهند کرد
بدین ترتیب است که آمار بازدید و ترافیک وب سایت شما از طریق محتوا افزایش پیدا می کند.
این مطلب را نیز بخوانید: قیمت طراحی سایت در گرگان
حتما شما با صفحه ی “درباره ی ما” در وب سایت های مختلف مواجه شده اید.
این صفحه بالطبع نشانگر جنبه ی انسانی افرادیست که در حوزه ی آن سایت با یک دیگر مشارکت دارند.
اما اگر “درباره ما” نشانگر وجهه انسانی شما نبود، محتوا برای جایگزینی آن به کار می آید.
محتوا یک نوع ارتباطی بین شما و کاربر است.
شما با استفاده از مطالب نگاشته شده تان می توانید مسائلی که می خواهید به گوش مخاطبانتان برسانید را در وب سایت خود عرضه کنید.
می توان گفت: محتوای شما، در حقیقت صدای برند و یا کسب و کار شماست.
حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی برای هر محتوا نویسی همیشه یک کار چالش برانگیز بوده است
آن ها می دانند که دیده شدن در شبکات اجتماعی با ارائه محتوای خوب کار دشواری است.
با این حال، نمی توانید از اهمیت شبکات اجتماعی غافل شوید.
برای این مسئله، طراحی سایت گرگان یک میانبر به شما پیشنهاد می کند؛
شما می توانید با قراردادن یک محتوای جذاب به همراه عکس و ویدئو، کاری کنید که نه تنها ترافیک سایتتان بالا برود،
بلکه مفید و کاربردی بودن محتوای شما باعث شود کاربران آن را در شبکات اجتماعی خود به انتشار بگذارند
و از این طریق است که شما هم ترافیک سایت دارید و هم حضور خود را در شبکات اجتماعی تضمین کرده اید.
شما به عنوان مدیر یک وب سایت می توانید از طریق محتوا اطلاعات مفیدی در حوزه ی کاری خود به مشتری ارائه دهید.
این کار باعث می شود در ذهن مخاطب شما فردی خبره در کسب و کار خود به نظر آیید.
محتوانویسی به شما یک موقعیت رایگان می دهد تا با سهولت این حس را در مخاطب خود ایجاد کنید.
حتما با خود فکر می کنید که چطور چنین چیزی ممکن است!
به این مثال توجه کنید:
فرض کنید شما صاحب یک کسب و کار هستید
و در وب سایت متعلق به کار خود محصولاتی را جهت فروش قرار داده اید.
اما می دانید که هنوز مردم به راحتی به فروشندگان اینترنتی اطمینان نمی کنند.
آن ها پس از ساعت ها جست و جو در فضای وب، فروشنده ی مورد نظر خود را انتخاب می کنند.
حال می گویید محتوا چه تاثیری بر اطمینان مشتری دارد؟
حجم بالای محتوا نشانگر این است که شما پیگیر کسب و کار خود هستید
و سایت خود را به طور مرتب به روز رسانی می کنید.
بنابراین این نشانه ای از انسانی بودن کسب و کار شماست.
همچنین محتوای با کیفیت، کاربران را جذب کرده و آن ها را تبدیل به عضو دائمی سایت خود می کنید.
و مشتری ای که قصد خرید دارد، قطعا سایتی را که به طور دائم از محتوایش بهره می برد را مدّ نظر قرار می دهد.
حتما با خود می گویید که نرخ تبدیل چیست!
ما اول در وب سایت رسمی طراحی سایت گرگان شما کاربران گرامی را با نرخ تبدیل آشنا می کنیم.
فرض کنید شما سایتی را تاسیس کرده و در آن چندین محصول را برای فروش قرار داده اید.
همچنین در این وب سایت چندین محتوا و مقاله در ارتباط با خودتان و محصولات یا خدمات تان قرار داده اید.
آیا می دانید کاربرانی که به طور روزانه وارد وب سایت شما می شوند از چه افرادی تشکیل می شوند؟
گوگل، کاربران وب سایت را به ۳ دسته تقسیم بندی می کند:
افرادی هستند که به سایت شما وارد می شوند و پس از گشت کوتاهی از سایت خارج می شوند.
افرادی هستند که وارد سایت شما شده و خریدی از وب سایت شما نمی کنند.
اما آدرس ایمیل شان را در سایت شما وارد کرده تا از جدید ترین مطالب شما بهره مند شوند.
کاربرانی که وارد سایت شما شده، از محتوا بهره می گیرند و از شما خرید نیز می کنند.
حال ارتباط انواع کاربر با نرخ تبدیل چیست؟
زمانی که یک کاربر عادی وارد سایت شما می شود، محتوای شما تاثیری ذهنی در ایشان اجاد می کند؛
کاربر پس از گشتی نسبتا طولانی در بین مقالات شما، اطلاعاتش را در اختیار شما قرار می دهد
بنابراین ممکن است محتوای خوب باعث شود کاربر از وضعیت عادی به سرنخ تبدیل شود.
حال ممکن است پس از مدتی سرنخ ها به مشتریان شما تبدیل شوند و از سایت شما خرید کنند.
این نوع تبدیل در فضای آنلاین “نرخ تبدیل” نامیده می شود.
اگر محتوا نویسی را به طور منظم انجام دهید، می توانید به راحتی نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.
زیرا همانطور که پیش تر ذکر شد، به روز رسانی مداوم محتوا، حس پویا بودن وب سایت را به مخاطب القا می کند.
متخصصان سئو پیشنهاد می کنند که یک وبلاگ که به طور مرتب به روز رسانی نشود، بهتر است که اصلا از ابتدا تاسیس نشود.
در ادامه ما در طراحی سایت گرگان نکات و باید ها و نباید های نوشتن یک محتوای خوب را بررسی خواهیم کرد.
پیش از انتشار محتوای متنی، نیاز است که این سوال ها را از خود بپرسید تا از کیفیت مطلب خود اطمینان حاصل کنید.
امروزه برای هر بلاگر یا طراح سایتی، تعیین تعداد کلمات یک محتوای ایده آل سیار دشوار شده است.
زیرا از یک طرف گوگل حامی متن های بلند و سولانیست که به تمام جوانب یک موضوع می پردازد؛
و از طرف دیگر مخاطبان سایت معمولا به دنبال محتوایی کوتاه و خلاصه اند که سریع تر آن ها را به مقصودشان می رساند.
و از آن جایی که بسیاری از کاربران امروزه با تلفن های هوشمند از وب سایت ها بازدید می کنند، این مسئله حل نشده باقی می ماند.
بنابراین، راه حل این مسئله چیست؟
پیش از نوشتن محتوا باید هدف خود را از نوشتن مطلب مشخص کنید.
اگر به دنبال رتبه ی بالا در گوگل هستید، نیاز به نوشتن محتواهایی بیش از ۱۰۰۰ کلمه دارید.
اگر به فکر راحتی کاربرانی هستید که با موبایل وارد سایت می شوند، از قرار دادن عکس و متن های طولانی خودداری کنید.
وجود تصاویر بین مطالب صرفا عامل تعیین کننده ی افزایش رنک و بازدید شما نیست.
شما می توانید بدون تصاویر هم مطلبی با کیفیت ارائه دهید
اما تاثیری که یک محتوای حاوی تصویر بر روی ذهن مخاطبان می گذارد حدود ۴۰ درصد بهتر از یک محتوای بدون تصویر است.
تحقیقاتی که بر روی کاربران سایت های مختلف انجام شده به ما نشان می دهد که چگونه مطالب حاوی عکس تاثیر بهتری بر ماندگاری سایت بر روی ذهن مخاطب دارند.
به طور قطع کسی که مدت زمان زیادی را صرف یک مطلب برای شبکات اجتماعی می کند، از تاثیرات تصویر بر روی سئوی محتوایش غافل نخواهد بود.
حال برای قرار دادن تصویر چند نکته را باید در نظر داشته باشید:
از نظر شرکت طراحی سایت گرگان، مهم ترین بخش تولید محتوا، مفید بودن آن است.
زیرا مهم نیست چه قدر بر روی محتوای خود زمان صرف کرده اید و به طور اصولی آن را نوشته اید
تا زمانی که محتوای شما به درد مخاطب نخورد و بار آموزشی برای ایشان نداشته باشد، وقت شما و کاربر تلف شده است.
برای جلوگیری از این اتفاق، نیاز است تا مطالب شما از عمق کافی برخوردار باشد.
این بدین معناست که شما نه بیش از حد وارد جزئیات مطالب شوید و نه خیلی سطحی به بررسی موضوع بپردازید.
ایجاد یک تعادل در طول و عمق محتوا به شما کمک شایانی خواهد کرد.
ویدئوی کوتاه زیر را در خصوص علل تولید محتوا مشاهده کنید:
یک سایت، هرچقدر از نظر جذابیت بصری در طراحی و گرافیک غنی باشد، اگر دارای محتوای مناسبی نباشد، توجه موتورهای جست و جو ر را به خود جلب نمی کند.
روش های سنتی افزایش بازدید مانند انبوه سازی لینک ها دیگر مورد قبول گوگل نیست و اکنون محتوا حرف اول را می زند.
حال در طراحی سایت گرگان به طور خلاصه مزایای تولید محتوا را بررسی می کنیم.
تولید محتوا چه مزایایی را با خود به همراه خواهد داشت؟
تولید محتوا می تواند یکی از مهم ترین عوامل برای افزایش رتبه سایت در گوگل باشد.
همچنین یک سایتی که در خود محتوایی مفید وکاربردی داشته باشد، مورد توجه کاربران قرار خواهد گرفت.
دلیل این که محتوا باعث جلب اعتماد کاربر می شود، دادن اطلاعات به صورت رایگان به ایشان از طریق محتوا است.
جلب اعتماد کاربران، آنها را تبدیل به خریدار می کند.
با ایجاد محتوای هدفمند وکاربردی در حوزه ی کاری خود تبدیل به یک مرجع معتبر در همان حوزه برای کاربران خود خواهید شد.
در مقایسه با روش های دیگر تبلیغات مانند بنر و تبلیغات کلیکی، تولید محتوا یک راه ارزان و بلند مدت می باشد.
۸۰% از کاربران با دیدن محتوا حسی مثبت راجع به کسب و کار شما پیدا می کنند.
۷۰% از کاربران به برند شما حس نزدیکی پیدا می کنند.
۶۰% علاقه مند می شوند تا در مورد برند و کسب و کار شما بیشتر بدانند.
چیزی که باعث تمایز شما از سایر وب سایت ها می شود، محتواست.
یک محتوای خوب که حاوی نظرات،تجربیات و اطلاعات در دست شما و مرتبط با حوزه ی کاری و فروش شماست، به جلب اطمینان و وفاداری مشتریان کمک می کند
که در پی آن فروش شما نیز پیشرفت می کند.
برترین سایت ها در دنیا با تولید یک محتوای اختصاصی به شهرت و موفقیت بالا رسیده اند.
شما نیز با تعیین کردن یک استراتژی صحیح و ایجاد محتوا به صورت پیوسته می توانید کسب و کار خود را در فضای آنلاین گسترش دهید.
اگر شما هم نکاتی برای اشتراک گذاری در ارتباط با تولید محتوا دارید، حتما با ما و دیگر کاربران طراحی سایت گرگان در میان بگذارید.